16 Ekim 2007 Salı

BAYRAMIMIZ....







Öncelikle herkesin geçmiş bayramını kutluyorum...Umarım herkes ileride tebesüm ile hatırlayacağı şekilde bir bayram geçirmiştir...Bana gelince ;



Arife günü çalışmadığım için temizliğin son rotuşlarını ve bayramlıklarımızın ütülerini yapıp eşimle birlikte Ulucami'nin bahçesinde bu yılın son iftarını yaptık...Oldukça keyifli idi...Camii ziyaretimizden sonra Zafer Plaza'da kısa bir gezinme turu atıp kıyafetime uygun toka alıp daha doğrusu eve döndük....


Bayramda ise ,

1. Eşim bayram namazına giderken ben de kahvaltı için annemlere ( eşimin ) gittim...Namaz dönüşü oldukça kalabalık ve neşeli kahvaltı yapıp biraz ortalığın toplanmasında annemlere yardım ettim...Eşim ve babamın mezarlık ziyaretinden gelmesinden sonra evimize gelip bayram için hazırlanmaya başladık...

2. Bayramlıklarımız ile tekrar annemlere ugrayıp bayramlaştık ve o güzelim baklavanın tadına baktık...

3. Eşimin ailesi ile bayramlaştıktan sonra kendi annem ve babamlara gittik...Orada ağbimler ile buluşup annemim güzelim çerkez ekmeğinin , turşunun , yaprak sarmasının ve de baklavanın bayramlık hatırlarını sorduk...Sağolsun annem her bayram büyük bir tencere yaprak sarması ve de tepsilerce çerkez ekmeği yapar...Kendimizce bayram geleneklerini yaşatmak adına....

4. Annemlerde kısa bir süre oturduktan sonra çünkü akşama yemeğe tekrar geleceğimiz için , eşimin sırasıyla yeşilde oturan dayısı , muradiyede oturan dayısı ve gazcılarda oturan amca hanımına bayramlık ziyaretlerimizi yaptık....Bayramdan bayrama görüşüldüğü için bizim ziyaretlerimiz biraz uzun sürdü ve akşam yemeğine zor yetiştik...

5.Koşuşturma içersinde birinci günü bitirmiştik bile....Enfes bir bayram yemeği , çay , kahve , meyva servsleri ve bir o kadar da güzel hoş sohbetten sonra annemlerden epey geç ayrıldık...

6. İkinci günün kahvaltısını evimizde eşim ile başbaşa yaptık...Tekrar bir hazırlanma trafiğinin ardından annemler ve ağbimler ile yolda buluşup babamın dayılarına gittik....

7. Büyük dayılarımızı ziyaret ettikten sonra babamın doğduğu köye dedem ve babaannemin mezarlarını ziyaret etmek için gittik...Bir saat süren yolculuktan sonra babamın büyük dayısı , halası ile bayramlaştık....

8. Babamın köyünden ayrılıp aralarında yaklaşık 45 dakikalık bir mesafe olan annemin köyüne gidip dedem ve annanemin mezarlarını ziyaret ettik...

9. Köyden saat 17:00 gibi ayrılıp dayımlara gittik...Ben kendimi bildim bileli bayramın ikinci günü annemin akrabaları ziyaret edilir....Ziyaret edilir derken hepimiz dayımlarda toplanırız....Bu bayram da ; dayım , dayımın eşi , dayımın oğlu , eşi ve iki kızları , büyük teyzem , büyük teyzemin eşi , büyük teyzemin kızı , eşi ve oğlu , büyük teyzemin oğlu ve eşi , annem , babam , ağbim , yengem , yeğenim , ben , eşim , küçük teyzem , küçük teyzemin eşi , küçük teyzemin oğlu , eşi.....Aramızda küçük teyzemin kızı ve eşi yoktu bu bayram....Onların dışında kadromuz tamamdı..Hatta geçen bayrama göre iki yeni üyemiz vardı...Teyzemlerin gelinleri....Herikisi de dört ay ara ile ailemize katıldı...Gülüş cümbüş içinde bıcır bıcır saatler geçirdik...Fotograf çekindik , büyüklerimizin yaramazlıklarını dinledik , küçükleri sevdik hatta zaman zaman kızdırdık...Kendimi bildim bileli yapılan bu buluşmalar bana büyük keyif verir....Bayram şenliğinden ayrılabilmemiz epey geç oldu....Eve gelip yatmamız saat 03:30 gibiydi....

10.Geç yatınca doğal olarak üçüncü gün geç kalktık...Kahvaltıyı hazırlayıp , tam eşim ile çaylarımızı içiyorduk , kapı zilimiz çalındı....Komşularımız bayramlaşmaya gelmişler....Eşim ile halimiz o kadar komikti ki komşukarımız evimize ilk defa geliyor ve biz eşortmanlar ile karşılıyoruz onları....Aklıma geldikçe sabah geç kalktığım için kendime kızıyorum.....Komşularımız gittikten sonra biz de hazırlanıp eşimin kuzenine , halama ve amcama giderek bayram ziyaretlerimizi şimdilik tamamladık...Şimdilik diyorum çünkü daha eşimin bir akrabası , arkadaşlarımız , annemin çok samimi olan iki komşuları ve bizim iki komşumuz var.....Eve gelip yemeğimizi eşimin takip ettiği dizi seyrederken yedik.....Bizim bayramımız bu şekilde geçti.....






















































Hiç yorum yok: