5 Kasım 2007 Pazartesi


Biyonikkedim yukarıdaki fotograflar senin için....Birönceki hafta aldığım kapşonlu hırka ve kazağa ait...İşyerinde çekindiğim için pek model gösteren fotograflar değil ama....


Denizciğim büyük ihtimalle unutmuşsundur.....Beni epey bir zaman önce sobelemiştin....Ve ben ebe diyememiştim.....Sobe ; okuduğunuz kitabın 187. sayfasındaki ilk cümle nedir? idi....Ben aynı anda birden fazla kitap okurum....Oturma odasında bulunan çeyiz sandığım üstünde eşim ve benim okumakta olduğumuz kitap ve dergiler bulunur....O yüzden ;
Gökyüzü / Reşat Nuri Gültekin ;
" Ben , etiketi seven bir adamım. "
Musa'nın Mücahiti / Ergun Poyraz ;
" Önemli olan o sapkınlara karşı toplumun nefretini göstermesidir. "





Nihayet bulunduğumuz şehrin devlet tiyatrosunun upuzun süren tatili bitti ve perde dediler....Biz de Çarşamba günü “ KAÇIK “ adlı oyuna gittik....Oyun komedi idi....Eşime de o gece defalarca söyledim...Tiyatroya gitmeyi özlemişim....Kasım ayı boyunca Ahmet Vefik Paşa Tiyatrosunda gösterimde olacak oyunlar ; “ Ben Artist Olmak İstiyorum “ , “ Bir Picasso Lütfen “ , “ Yaşar Ne Yaşar Ne Yaşamaz “ , “ Neyzen “.....Tiyatro dekorasyonu yenilenmiş , salona modern bir hava verilirken , bekleme salonundaki nostalji kokan banklar , afişler olduğu gibi duruyor....Hatta blogum için fotograf çekerken ki bunun için telefonumu kullanıyordum....Görevli bayandan uyarı aldım.....Buna rağmen kendisini gözlemleyip bulunduğumuz tarafa bakmadı zamanlarda yukarıdaki fotografları çekebildim...Aslında istediğim oyuncuların sahnede olduğu bir kare idi.....Ama olamadı maalesef....
Cuma akşamı eşimin kuzenleri ile yapmaya başladığımız gün için eşimin dayısının kızına gittik....Geçen hafta işteki yoğunluğun hat safhada olması nedeniyle pek bir keyfim yoktu....Eşim de o akşam eve geç gelince bizim güne gitmemiz 21:00 geçiyordu....Erkekler Türkiye’yi kurtarırken , bayanlar Avon , Oriflame katalogunu inceleyip , sohbet ettiler...Ettiler diyorum , konu ettikleri kişileri tanımadığım için sohbete pek dahil olmadım....Dayı kızının üniversitede okuyan kuzeni de orada idi...Belki de yaşıma en yakın olması nedeniyle biz ayrı sohbet ettik , iyi de ettik.....


Cumartesi sabahı eşimle birlikte kahvaltı yapamadım....Boğazımın ağrısı ile uyanmıştım ve pastil alabilmek için bir şeyler yemem gerekiyordu....Eşimini erkenden uyandırmaya kıyamadığım için kahvaltımı yalnız yapıp pastil aldım....Eşim uyurken ev işlerinin büyük bir bölümünü yaptım....Daha sonra eşim kahvaltı yapıp malum makalelerinin başına geçti....O makalelerini okurken ben de kışlık ayakkabı ve botlarımızı çıkartıp ayakkabı dolabına yerleştirdim , haftasonu temizliğimi yaptım.....Cumartesi günü akşamı kendi annemlere yemeğe gittik...Benim güzel annem biz geleceğiz diye neler neler yapmış....Ellerine sağlık ellerin dert görmesin bir tanecik anneciğim....Eşim arabaya park yeri ararken ben tek başıma yukarıya çıktım...Kapıda canım hayam karşıladı....Kuçaklaştık , sarıldık ama benim arkama bakıyor....Eniştem nerede der gibi.....Canım her gördüğümde biraz daha büyümüş buluyorum...Akıllı hayam benim.....Ertesi günün tatil olması nedniyle Cumartesi gecesi annemlerden epey geç geldik...Buarada benim boğazlarımın durumu pek içaçıcı değildi ve sesim tüm gece kısıktı....



Pazar sabahı aslında pek sabah denilemez öğlen gibi uyandım....Tüm gece boğazımdaki gıcıktan dolayı öksürmüş ve uyuyamamıştım....Öksürdüm diyorum fakat eşim uyanmasın diye öksürüğüm geldikçe kendimi kastım ve tüm gece uyuyamadım....Artık nasıl olupta uykuya daldıysam öğlen gibi kalktım....Canım eşim kahvaltıyı hazırladı ve birlikte kahvaltımızı yaptık...Daha sonra Mudanya’ya gittik....Sahilde yürüyüp defalarca görmemize rağmen eski evleri ilk kez görürmüşçesine tek tek inceledik.....Deniz manzarası karşısında ıhlamurumuzu içip gazetelerimizi okuduk....Akşamüstü evimize gelip biraz soluk aldık ve ablamlara gidip eniştemin yeni işini kutladık...Kutlamaya ablamların arkadaşları da katıldı....Fındık hanım ve gelen misafir çocukları gelinlik giyip oynadılar......Görmenizi çok isterdim.....Saat 23:00 gibi evimize geldik....Meyvalarımızı yiyip biraz televizyon izler gibi yaptık...İzler gibi yaptık diyorum çünkü televizyonda pek izlenecek bir şey yoktu....Eşim ile birlikte haftasonuna biraz kitap okuyarak nokta koyduk.....



Biliyor musunuz?


Almanya’nın başkenti Berlin’deki Dış İlişkiler Enstitüsü tarafından düzenlenen, 60 ülkeden yaklaşık 2 bin 500 kelimenin göz önünde tutulduğu yarışmada, Türkçe “Yakamoz” sözcüğü, 3 kişilik jüri tarafından dünyanın en güzel sözcüğü olarak belirlendi.
Bu konuda yapılan açıklamada, ayın sudaki yansımasını ifade eden “Yakamoz” sözcüğünün, orijinalliği, anlamı ve kültürel önemi açısından birinciliğe layık görüldüğü bildirildi.Yarışmada ikinciliği, horlamak anlamına gelen Çince “Hu lu” kelimesi kazanırken, üçüncülüğü de Afrika’daki Luganda dilinde “düzensiz” anlamına gelen “Volongoto” sözcüğü elde etti.

18 yorum:

renkler dedi ki...

Yakamoz gerçekten de çok hoş bir sözcük... Harika bir başlık olabilir romanlara veya şiir kitabına.

Geçmiş olsun bu arada. Benim bademziğim olmadığı için hastalıklar doğrudan öksürüğe döndürür. O nedenle öksürmekten nefret ederim. Eşimi de uyutmamak zorlayıcı!

Mutluveumutlu dedi ki...

Geçmiş olsun canım. Bende çok sık faranjit oluyorum, bilirim verdiği rahatsızlığı.
Tiyatroya bu sezon bizde gitmek istiyoruz, hatırlattığın için sağol.
Güzel ve huzurlu bir haftasonu geçirmişsiniz.
Her haftasonunuzun böyle geçmesi dileklerimle, iyi haftalar...

kakaolusevgi dedi ki...

Hırka ve kazağın çok hoş,özellikle kapişonlu hırkanın rengini çok sevdim.Güle güle kullan.
Sandığın çok şeker,nostaljik sandıklara bayılırım.Benimkini de babam 3 aylıkken almış :))
Oyun nasıldı?Beğendiniz mi?
Anneciğinin turşulaı süper gözüküyor,ağzım sulandı,bayılırım.Ellerine sağlık.
Mudanya'daki o evlere ben de her seferinde hayranlıkla izlerim canım.Özellikle dış cephe kaplamalı açık sarı,köşede olana :))
Yakamoz kelimesini duydum ve Rumlar'ın lokumumuza patent alma girişimlerine üzüntümden sonra çok mutlu oldum.Çünkü benim de hem sevdiğim bir görüntüdür,hem de söylenişi hoş bir kelime.
Canım böle dolu dolu hafta sonları geçirmniz dileğiyle.

berfin dedi ki...

ovnia ne hastalık dışında herşey güzel görünüyor.geçmiş olsun tatlım.sana bir sır vereyim bademciği sık sık düşen biri olarak boğazında ağrıyı hissettiğin anda yani ilk başlangıcında yemek tuzunu yanmaz bir tavada tenini yakmayacak kadar ısıt ve bir eşarba dök boğazına sar.mucize gibi inan.
Bu arada evler harika bayıldım.Anneciğininde ellerine sağlık.sofra harika görünüyor tatlım benim.öpüldün.

Dikkat! biyo var ! dedi ki...

Evvettttt şimdi ben hemen"Ayy canımm,ne hoşş,koyduğun için teşekkür ederimm"falan demiycem.

Resmi büyüt ve oynat uğurcuuum.
Evet bakıyoruz:
Adını yazarken hâla "şuraya yorum gönder:Bugunovnia" ya bakmak zorunda kaldığım ve kısaca Ona: "BugünOvBeniYaaa"dediğim arkadaşımız görgüsüzlük örneği sergilemiş ve sanki hiçç kimsede yokmuş gibi kapişonlu hırka ve boğazlı kazağıyla foto çektirmiştir.

BugünOvBeniYaa daha ne ki ah bacılar ?Ah kardişler!
Şu sanal alemde öööyle görgüsüzler varki evlerinin,resimlerinin,bebelerinin,sofralarının yani bi klozetleri dışında muhtelif herbişeylerinin fotosunu koymaktadır.Bunların başını çeken BaşGörgüsüz efenim Byonikkedi adlı bi tip,kıl bi blogerdır.
Neyse bahse değmezz.Geçelim fotolara.Uğurrr uyuma yeniden oynat.

Eveeet.Arkadaş işyerinde olması sebebiylen biraz kasmıştır.Kolyesini pek afili görüyoruzki yılın trendi uzun inci kolyelerdendir.Ama hakiki olmadığına bahse girerim.Öhömm.

Şimdi efenim BugünOvBeniYaa hanım aynı gün mü çektirmiştir bu fotoları bu birrrr.

2-Aynı gün ise üstünü nerde değiştirmiştir?

3-Değiştirirken wcye giren diğer kız arkadaşlarına açıktaki memeleri hakkında nasıl bi açıklama yapmıştır?

4-Foto kim tarafından çekilmiştir?

5-Sağ kolunu uzatarak sakat biri gibi bi pozisyonda kendisi mi çekmiştir?

6-Neden kazak rengiyle kapişonun içine giyilen bodyi aynı renkte seçip kamuoyunu yanıltma girişiminde bulunmuştur?

7-Kapişonlu fotoda eli neden "mavi beybi bulaşık eldiveni "giymiş gibi çıkmıştır?

8-Boğazlı kazağın üç çeşit fotosunu görüyoruz.Tek fotoda kurtaramamış mıdır?

9--Baarnaklarını uzatarak çekilen 1.fotoda kolye boyunda daha rahat durmaktadır.

10-Kolyenin boynu sıktığı aynı kazaklı 2.fotoda kızcaiz can havliylen işaret baarnağıylan odadaki arkadaşlarına "ben boğuluyomm"diye işaret vermektedir.

11-Odadaki salozlar çay içip kakara kikiri yapmaktan kendi sahte ama güzel inci kolyesiyle boğulmak üzere olan boğulan BugünOvBeniYaa'yı görmezler

12-Ve son fotoda kızcaizin cansız eli artık masadan aşşaaa düşmüş ama bloger arkadaşı olan bizlere görev aşkıyla hâla fotoğraf çektirmeye devam etmiştir.

Yazık oldu pekte iyi bi kızcaizdi.Cık cık cıkkk sen bi foto uğruna görüyong mu hay bacım?

bugunovnia dedi ki...

Sağol Renklerciğim.....Havalar hasta olmaya pek bir müsait....Dikkat edelim kendimize....

bugunovnia dedi ki...

Sağol Renklerciğim.....Havalar hasta olmaya pek bir müsait....Dikkat edelim kendimize....

bugunovnia dedi ki...

Mutlucuğum....Tiyatroda bu hafta "Ben Artist Olmak İstiyorum , Bir Picasso Lütfen" oyunları gösterimde....Kaçırmayalım derim....Sana ve eşine de iyi haftalar....

bugunovnia dedi ki...

Teşekkür ederim kakaolum....Oyun tiyatro sezonunun başlangıcı için iyi idi...Komedi....Ben beğendim....Satılık tabelası bulunan ve restarasyonu bekleyen bir sürü eski yıkıntı evler var....Alıp bir tane aslına uygun yeniden inşaa ettirip deniz havasının tadını sürekli çıkarmak isterim....Belki emeklilik döneminde olabilir....

bugunovnia dedi ki...

Berfinciğim en kısa zamanda deneyeceğim.....İlgin için teşekkürler....Bu taraflara doğru gel de o güzelim evleri fotograftan değil yakından beraber seyredelim sıcacık çayımız eşliğinde....

bugunovnia dedi ki...

Berfinciğim en kısa zamanda deneyeceğim.....İlgin için teşekkürler....Bu taraflara doğru gel de o güzelim evleri fotograftan değil yakından beraber seyredelim sıcacık çayımız eşliğinde....

bugunovnia dedi ki...

Berfinciğim en kısa zamanda deneyeceğim.....İlgin için teşekkürler....Bu taraflara doğru gel de o güzelim evleri fotograftan değil yakından beraber seyredelim sıcacık çayımız eşliğinde....

bugunovnia dedi ki...

Biyonikkediciğim...Allah senin iyiliğini versin....İyiki senin eski yazılarını okudum ve tanıdım...Yoksa bu yorumun için benim de daha ne yorumum olur du :))
1.Sözkonusu fotolar ayrı ayrı günlerde çekilmiştir....
2.Tabiki evimde....
3.Farklı günlerde çekildiğinden bahsettiğin durumlar yaşanılmadı...
4.ve 5. Fotoları kendim çektim...
6.Giydiğim bodyler aynı renk değil fakat fotograf ayarları nedeniyle aynı renk gibi çıkmışlar...Biri beyaz diğeri de krem....
7.6. maddede açıkladığım gibi fotograf ayarlarından dolayı...Laptopun kamerasını kullanarak ilk kez fotograf çektim ve bu yüzden ayarları ile biraz sorun yaşadım....
8.Aslında orada siyah kazağa ait 3 gülkurusu hırkaya ait ise 2 farklı foto var....Kolaj yaparken bazı fotolar yeniden kullanılıyor sistem tarafından....
9.Doğrudur....
10.AA evet öyle bir yorum yapılabilir...:))
11.Odamda kimse yok...:)))Benden başka...
12.Evet herşey sizler için ....
Görüşürüz.....

pembiş dedi ki...

canım benim vallahi ben unutmuştum sobeyi teşekkür ederim.bu arada yine dolu dolu bir hafta geçirmişsin.geçmiş olsun inşallah bir an önce iyileşirsin.
öptüm seni

anemon dedi ki...

geçmiş olsun canım tiyatro bizm buralarda yok maalesef benim bulnduğum yerde
yakamoz zu hep ayın yansıması olarak bilirdim meğer bir deniz canısymış oda ilginç durmadan değişne anlamlar
mudanya güzel bir yer bayram ertesi trilye ve mudanya ya gittim evleri çok hoş

ümran dedi ki...

Ya biyonikk bi yazıya ancak bu kadar yorum yapılabilirdi bravo yani :)) Hırkanın rengi çok hoşmuş bugunovnia..Benim kahverengiye karşı özel bi ilgi ve alakam vardır..

Dikkat! biyo var ! dedi ki...

Limoncumm naber nasılsın?Burnun kapıya sıkılsın.
Hadi gelin kızlar oyun kuralım,nasıl olsa bugünBeniOvYaa yokken.
Saklambaçç oynamakk isteyenn elime mum diksinnnnn:)))

Kaçınn blog sahibi geliyooooo

kakaolusevgi dedi ki...

hu huuuuuuu,nerelerdesin tatlım?İnşaallah iyisindir.